PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Gauntlet: Seven Sorrows


Bekq
30-11-2009, 20:08
Gauntlet atari salonlarından tanıdığım bir oyundur. Hız, dayanıklılık gibi bazı özelliklerine göre farklılık gösteren dört karakter seçilebiliyordu ve tuşları kırarcasına oynanıyordu. Eski Gauntlet fantastik öğelerle dolu basit ve keyifli bir oyun olarak güzel bir başarı kazanmıştı. Bu oyunun en önemli özelliği dört kişi aynın anda oynanmasına izin veriyor olmasıydı.

Köklü ve kadim bir oyun olan Gauntlet’in yapımcısı Midway orijinal oyunun tarzına benzer devam oyunlarını farklı formatlar için üretmeye deveam ediyor. 2000 yılında ps1, Nintendo 64 ve DC için Gauntlet Legends daha sonrada ps2 ve xbox için Gauntlet: Dark Legacy oyunlarını üretmişlerdi. Şimdi serinin son halkası olan Gauntlet: Seven Sorrows sehnede.

Seven Sorrows eski hayranlarını hayal kırıklığına uğratmayan bir tarza sahip, ilk oyundaki atari salon oyunlarına has stil son oyundada korunmuş. Yani bol miktarda aksiyon, derin konudan ziyade kılıçlar, kombolar ve büyülerle imha edeceğimiz çok miktarda rakip. Yine dört karakterin seçilebildiği, tuşları kırarcasına oynanan bir oyun.

Seven Sorrows klişe denebilecek bir giriş konusuyla başlıyor şöyle ki; kafası çok karışık Uricointi imparotoru, kahinlerinin verdiği gazla dört ölümsüz kahramanı öldürmeye(nasıl yani yaa)!! karar verir. Ve kahramanlarımız Uricointi imparotoru tarafından tuzağa düşürülerek büyülenirler. Neticede tuzaktan kurtulan kahramanlarımız intikam için geri dönerler İşte böyle zayıf hata daha doğrusu saçma bir giriş konusu ile başlıyor Gauntlet: Seven Sorrows. Öbür taraftan kökleri atari salonlarına dayanan bir oyun olarak Gauntletin karmaşık ve derin bir öyküyle gelmesi de tuhaf olurdu.. Serinin kemikleşmiş hayran kitlesi Gauntleri aksiyonu birinci plana koyan şekliyle seviyorlar(um)..

Seçebileceğimiz dört karakter(şu ölümsüz olanlar) geleneksel şekilde Warrior, Wizard, Valkyrie ve Elf (savaşcı, büyücü, savacı kadın, elf). Oyunumuz RPG öğeleri taşısada RPG demek doğru olmaz, aslında katıksız bir aksiyon oyunu. Yönetiğimiz karakter oyun boyunca hiç konuşmuyor veya kendisiyle ilgili bir bilgi açıklama vs. yapılmıyor, yani RPG oyunlarda alışılmış şekilde karakterlere derinlik katma çabası olmayan bir oyun. Aslında oyun boyunca duyacağımız tek konuşmayı imparotor bölüm aralarında derinden gelen sesiyle yapıyor.. Seven Sorrows ‘un oyuncuya sunduğu, selefleri gibi, gothik atmosferlerde çeşitli silahlarla, büyülerle düşmanları kesmek ve biçmek.

Dört karakterden her birinin kendisine münhasır döğüş sitili var, Balta kullanan Warrior, yakın döğüşte etkili güçlü komboları var sınırlı büyü yeteneğinede sahip, Elf ise kılıç ustası hafif kılıcıyla hızlı saldırılar yapabiliyor ve kendini koruması daha kolay. Wizard fiziksel olarak çok zayıf olsada etkili büyülere sahip. Ve son olarak kısa bir kılıc kullanan, bıcak vs. fırlatmakta uzman Valkyrie.
http://www.xoyun.com/oyunresimler/106/goruntuler/3385.jpg

Oyundaki saldırı sistemi geliştirilebilir hazırlanmış, bölüm aralarında yeni kombolar satın alabiliyorsunuz. Çok sayıda kombo şekli mevcut bu sayede karakterinizin saldırı sitili çok daha renkli hale geliyor. Haraketleri satın alabileceğiniz puanı oyun içindeki altın dolu sandiklardan topluyorsunuz. Bölüm aralarında satın aldığınız kombolar yanında oyunda topladığınız tecrübe puanına görede karakterinizin levelı yükseliyor. Burda bir eksiklik olarak beni rahatsız eden oyunda silah veya kalkan, zırh satın alarak karakter geliştirme gibi opsiyonların olmaması. Halbuki bu tarz oyunlarda geleneksel olarak bir silah upgrade sistemi kullanılır. Farklı alternatifler arasından paramıza göre seçim yapmamız daha güzel olurdu, halbuki Seven Sorrows'da silahlar ve zırhlar kendiliğinden beşinci seviyeye kadar gelişiyor ve bizim bir tercih yapma hakımız yok.
Ayrıca bölüm aralarında komboların yanında sağlık ve mana(büyü gücü) satın almakta mümkün ancak genelde bunlara ihtiyaç duyulmuyor, burdaki esas olay kombolar, bütün paranızı kombolara yatırmanızı tavsiye ederim.

Midway oyunu renklendirmek amacı ile Gaunlet’e bazı basit bilmecelerde eklemiş bunların varlığı oyuncuya kısa bir zil sesiyle duyuruluyor. Bunlar genelde gizli bir düğme veya kapı açan şalterler şeklinde.

http://www.xoyun.com/oyunresimler/106/goruntuler/3384.jpg

Gauntlet: Seven Sorrows dört kişiye kadar multiplayer desteği de sunuyor zaten sunmasa ayıp. Neticede Gauntlet atari salonlarında ilk dört kişilik oyun olarak ünlenmiştir. Elbete halefleride çok oyuncuyala oynanabilmeli zaten oyunu tek kişi oynarken pekde zevk almayacaksınız. Gauntlet’in asıl tadı (taa ilk oyunlarından beri) en az iki kişi oynarken çıkıyor, ortalıktaki altınlar ve foodlar için arkadaşınızla yarışmak ve beklediğiniz yardım gelmeyince çileden çıkıp küfretmektir bu oyunun tadı. Tek başınıza oynarken pek keyif alamayacağınız gibi boss karakterlerde çok zorlanacaksınız. İşte bu sebeplerden Gauntlet oynarken ya el altında hazır bir kardeşiniz olmalı yada online bağlantınızı hazır tutmalısınız.

Sonuç.:
Birkez daha hatırlatalım Gauntlet günümüz RPG geleneklerine pekde uygun bir oyun değil yani bu oyun bir Baldur's Gate değil. Daha farklı bir ekolün temsilcisi durumunda. Seksenli, doksanlı yıların atari salonlarını özleyen herkes için uygun bir oyun. İki arkadaş bir araya gelip birazda canınız sıkıldığında aklınıza gelecek(PES ten sonra) ilk oyunlardan olacak. Başka kaç RPG oyununda 30-hit kombo yapabiliyorsunuz ki?

Ayrıca:
Gauntlet’in köklerini merak edenler veya nostaljiyi yeniden yaşamak isteyenler için; oyunun eski yılarda atari salonları için yapılmış selefleri MAME emulatörü altından Pcde çalışıyor. Tabi oyunların romunuda bulmanız gerekli.