Denizaltı simülasyonu denilince akla ilk gelen isim Silent Hunter (SH). Seri özellikle üçüncü yapımda iyice doruk noktasına ulaşmıştı. 2007’de piyasaya sürülen Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific de aslında kaliteliydi, ama içeriğindeki bazı program hataları ve eksikler, yapımı baltalıyordu. En başta U-Boat’ların kontrol edilememesi, mürettebat güvertedeyken denizaltının suya dalması, bazen gemilerin karada durması, sonar, radar ve hız hatası gibi oynanış mekaniğindeki birkaç sorun yüzüne şikayetçi olanlar vardı. Yamalar çıktı, bazı problemler giderilmişti, ama yamalar da tam yetmedi. Sonrasında U-Boat Missions kullanıcılara sunuldu, artık U-Boat’lar da kontrol ediliyordu. Ek içerik SH4’ü biraz daha düzeltse de, yeni özellikler eklese de ne yazık ki problemler de içeriyordu. Yine de fanlar tarafından yapılan modlar oyunu daha elle tutulur hale getiriyordu. SH4’ü iyi kötü benim gibi serinin müdavimleri oynadı, şimdi ise sirenler Silent Hunter 5 için çalıyor!
Yeniden U-Boat’lar
Ubisoft Romania tarafından geliştirilen oyun Alman U-Boat’ları üstüne odaklanıyor. SH5, Atlantik Okyanusu ve Akdeniz’de geçiyor. Yaşanan gerçek olaylar içinde kendimizi bulacağız. Yapımda ilk dikkat çeken noktayı geliştirilmiş komut sistemi oluşturuyor. Belirtilene göre ayrıntılı ve kullanışlı bir sistem olacak. Mürettebatımızla etkileşimde olacağız. Yeni komut sistemiyle birlikte onların korkularını, gerilimlerini, gündelik işlerini yapmalarını izleyeceğiz.

Bir kaptansınız ve denizaltınızda her yeri FPS açısından yürüyerek dolaşabilirsiniz. Kimin ne yaptığını da görebilirsiniz. SH5’te ara yüz de s değişen ve geliştirilen kısımlardan nasibini alıyor. Daha kullanışlı olacak. Gerçi serinin diğer oyunlarında, modlar yardımıyla ara yüzde değişiklikler oluyordu ve daha iyi hale de geliyordu. SH5 çıktığında büyük ihtimal gene modlar yayınlanacaktır. Üçüncü yapımda dinamik campaign oldukça hoştu. SH4 bu durum daha geliştirildi, şimdiyse daha dolu dolu hale getiriliyor. Yenilikler içerek. Dördüncü oyunun en güzel kısımlardan biri de dinamik radyoydu. Silent Hunter 5’te gene bu özelliğin daha iyi şekilde devam edeceğini sanıyorum.
Bir kaptansınız ve denizaltınızda her yeri FPS açısından yürüyerek dolaşabilirsiniz. Kimin ne yaptığını da görebilirsiniz. SH5’te ara yüz de s değişen ve geliştirilen kısımlardan nasibini alıyor. Daha kullanışlı olacak. Gerçi serinin diğer oyunlarında, modlar yardımıyla ara yüzde değişiklikler oluyordu ve daha iyi hale de geliyordu. SH5 çıktığında büyük ihtimal gene modlar yayınlanacaktır. Üçüncü yapımda dinamik campaign oldukça hoştu. SH4 bu durum daha geliştirildi, şimdiyse daha dolu dolu hale getiriliyor. Yenilikler içerek. Dördüncü oyunun en güzel kısımlardan biri de dinamik radyoydu. Silent Hunter 5’te gene bu özelliğin daha iyi şekilde devam edeceğini sanıyorum.

Tüm Silent Hunter’ların grafikleri zamanı için hep güzel oldu. Özellikle son iki oyunda denizaltı modellemeleri oldukça ayrıntılıydı. SH5 bu konuyu bir adım daha ileri taşıyıp, yine görsel olarak ziyafet sunacak. Bu konuda yapımcılar görsel olarak hayal kırıklığı yaşatmadılar. Şunu da unutmamak lazım. SH serisinde güzel grafiklerin hep belirli bir karşılığı var: Yüksek sistem ihtiyacı. Silent Hunter 5 büyük ihtimal güçlü bir sistem isteyecektir. Sesler konusunda SH3 tamamdı, gene SH4’te ses açısından bazı hatalar vardı. Hatta ek paketi U-Boat Missions’da Alman mürettebat İngilizce konuşuyordu ki, bu kötü bir eksiydi. Umarım beşinci oyunda bu durumlar yaşanmaz.
Yazımın başından beri SH4’ü kötüledim, ama haksız da sayılmam. Hele ki ilk çıktığında tamamlanmamış bir oyun havası verdiyordu. Sonradan modlarla, yamalarla daha düzgün hale geldi. Üçte de hatalar vardı, ama dört kadar çok sorunlu değildi. Dert yandım resmen. Silent Hunter 5’e de bu yüzden temkinli yaklaşıyorum. Direkt U-Boat’ları ele alması en baştan bir artı, ama SH4’teki yaşanan tecrübeden sonra SH5’e de “Acaba olur mu?” gibi bir yaklaşımım var. Umarım, hatalar tekrarlanmaz. Güzel bir ürün ortaya çıkar. Tüm her soruların cevabı 2010’un ilk çeyreğinde cevaplanacak.