Wired dergisinden Clive Thompson “Google bir arama motoru değil, itibar yönetim sistemidir” demiş. Bu konu üzerine
Prospect sitesi
2006 Nisan ayında yapmış olduğu “Arama motoru kullanım alışkanlıkları/davranışları” araştırması ile çevrimiçi dünyada bulunamıyorsan yoksun anlayışını geniş kitlelerce anlaşılmasını sağlamıştır.
Araştırma sonuçlarına göre:
- Arama yapanların %62’si (Bu oran 2002 yılında %48′miş) ilk sayfada yer alan sonuçlara tıklıyor ve %90′ı (2002 yılında %81) arama sonuçlarının sadece ilk üç sayfasını inceliyor.
- Arama sonuçlarında aradıklarını bulamayanların %41′i ek kelimelerle yeni bir arama yapmaya yöneliyor. İlk üç sayfada aradıklarını bulamayanların %88′i ek kelimelerle yeniden arama yapıyor.
- Arama motoru kullanıcılarının %36’sı ilk üç sırada yer alan şirketlerin lider veya uzman olduklarına inanıyor. %39′u nötr kalıyor.
Bu bilgilere göre:
- Arama sonuçlarında ilk 3 sayfada hatta ilk 3 sırada yer almak çok önemli.
- Tanımlamalarda daha uzun anahtar kelimeler kullanmak mümkün.