Microsoft, yeni arama motoru Bing'in bir "karar motoru" olduğunu söylüyor. Nedir bu "karar motoru"?
Tahmin edebileceğiniz gibi
Microsoft hiçbir işini şansa bırakacak bir firma değil. Atacağı her önemli adım için ciddi test grupları oluşturur, kullanıcı yorumlarını değerlendirir ve danışmanlarla çalışır. Bilişim devinin
yeni arama motoru Bing de böylesi bir süreç sonucu ortaya çıktı.
Yapılan araştırmalar sonucunda
Microsoft, kullanıcıların yeni bir arama motoruna değil, karar vermelerini kolaylaştıracak bir araca ihtiyaçları olduğu sonucuna vardı. Bu yüzden de firma yetkilileri son altı aydır farklı platformlarda yeni arama motorları için "arama motoru" tanımı yerine ısrarla "
karar motoru" (decision engine) tanımını kullanıyorlar.
Bing'in hedefi de arama piyasasında farklılık yaratmak ve insanlara aradığı kelimelerin geçtiği siteler göstermenin ötesinde, aradığı kelimeleri inceleyerek kullanıcının asıl ihtiyaç duyduğu şeyi tespit etmek ve onları bu ihtiyacını karşılayabilecek sonuçlara yönlendirmek.
Google'a karşı
Google gibi bir arama ile kafa tutmanın mantıklı olmadığını bilen
Microsoft'un bu tercihi iyi incelendiğinde son derece mantıklı görünüyor. Bundan sonra sıra kullanıcıları bu farklılığa ikna etmeye geliyor ki, bu aslında
Microsoft'un en iyi yaptığı işlerden biri. Milyon dolarlık reklam bütçeleri, özel anlaşmaları,
Windows ve
Internet Explorer'ın gücü ile
Microsoft Bing ile
Google'a ciddi bir alternatif oluşturabilecek gibi görünüyor. Ama tabii ki ne kadar başarılı olacağı ancak 3 Haziran'daki büyük açılıştan sonra belli olmaya başlayacak.
Kaynak