çünkü:
- blogger denen lanetteki kopyala yapıştırları özgün olarak algıladığı çok oluyor.
- blogger'a torpil yapıyor. wikipedia neyse ama blogger amacına asla ulaşamayacak bir çöplüktür.
- arama sonuçlarında "New results for ......" olayını kullanıyor. zaten milyonlarca kullanıcısı olan sitelerdeki yeni bilgileri, doğrudan ilk sırada gösteriyor. çoğunlukla da aratılırken amaçlananı karşılamayan bir uygulama. sıralamadaki diğer sitelerin hitini çalmaktan başka bir işe yaramıyor.
-
london hotels - Google'da Ara buradaki gibi, arama sonuçlarında google earthten faydalanıyor güya.halbuki arama yapanın asıl amacı, otellerle ilgili bilgi ve karşılaştırma yayınlayan siteleri bulmak.doğrudan otellerin sitesine ulaşılması, rekabeti ortadan kaldırıyor, oteller arasında eşitsizliğe neden oluyor.otellerle ilgili yapılan sitelerin hitlerini de çalmış oluyor.şu anda bu arama sonucundaki ilk sitenin durumu perişandır. o kadar uğraş, site geliştir ve asla birinci sıraya çıkama.google nasıl kendisi kazanıyorsa, sitelerin kazançlarıyla da oynamamalı.
- arama sonuçlarında reklam yayınlıyor. sanki yeterince kazanamıyormuş gibi, bir de buradan kazanma telaşında. en yüksek fiyatlı reklamları arama sonuçlarında yayınladığını düşünmek de mantıksız olmaz.
- bazı temel bilgileri site yapımcılarına vermiyor. örneğin "Türkçe arama sonuçları" ile "genel arama sonuçları" arasındaki dil, ip farklarını açıklamalı. ilk sıraya nasıl çıkılırı söylemesini beklemiyorum ama temel bilgileri vermeli.