Oyun içi reklamların altın çağı
Cep telefonlarından konsollara kadar milyarlarca farklı cihazda kendine yer bulan video oyunlarındaki reklam alanları üreticileri için yeni bir gelir kaynağı haline geldi.
Çoğu örneğinin fiyatı oynanan platformun kendisine eşdeğer hale gelen oyunlar her geçen gün üretilmesi daha zor ve maliyetli bir hal alıyor. Milyonlarca dolarlık bütçeleriyle büyük Hollywood yapımlarını aratmayan yeni nesil oyunlar gelir olarak birçok filmi geride bırakmayı başarıyor.
Birkaç senedir kullanılan oyun içi reklamların ilk örnekleri arka planda yer alan sabit marka logoları yerleştirmekten ibaretti. Zamanla geleneksel sponsorluklar oyunlara da yansıdı. Otomobil yarışı ya da futbol, basketbol gibi sporları konu alan oyunların geleneksel sponsorluklarının oyunlara da aktarılmasıyla devam eden süreçte bugün çok daha gelişmiş teknikler kullanılıyor. Bunların başında da oyundaki reklam panolarının dinamik olarak güncellenmesi geliyor. Bu sayede markalar hem geleneksel mecralardaki reklam kampanyalarının aynısını oyuna yansıtabiliyor hem de ülkeler ve bölgeler arasındaki farklı reklamları kullanabiliyor.
Büyük oyun üreticileri birer birer kendi ürünleri içindeki alanları pazarlayan özel birimler kuruyor. Microsoft’un bu amaçla kurduğu Massive adlı firmanın Genel Müdürü JJ Richards, oyun içi reklamların akıllıca kullanıldığında oyuncu tarafından olumlu karşılandığını ve çok daha büyük bir etki bıraktığını iddia ediyor.
|